Telo je hudobný nástroj, ktorý sa dá sa vzdelávať v každom veku. Každý človek má rytmus (srdce, dych, chôdza, spánok, atď). Našimi aktivitami budíme prirodzený rytmus, ktorý je v každom z nás a následne ho rozvíjame.

Dvere bubnovej školy Rytmika sú otvorené pre všetkých, ktorí chcú svoj rytmus rozvíjať a bubnovanie využívať profesionálne, rekreačne alebo to chcú iba skúsiť. Bubnovanie rozvíja hudobné cítenie a zároveň podporuje komunikáciu, tvorivosť, sebavyjadrenie, sociálne cítenie...

  • Vznikli sme v roku 2003 ako OZ Zvuky cez ruky a už viac ako 10 rokov spájame ľudí s hudbou prostredníctvom našich bubnovačiek, workshopov, kurzov a koncertov. Máme skúsenosti s vedením bubenícko – rytmických aktivít s viac ako 2500 skupinami (cez 30 000 ľudí). Viedli sme workshopy aj vo Francúzsku, Nemecku, Rakúsku, Čechách a vo Fínsku.

    Ponúkame :

    Kurzy a wokshopy bubnovania na djembe, cajon, kongá a iné perkusie

    Muzikoterapia

    Hudobné interaktívne programy pre deti a mládež

    Hudobný teambuilding, firemné bubnovačky

    Bubnovú show, koncerty pre verejnosť a školy

    Predaj djembe

Mgr. Tono Gúth

(sociálny pracovník, muzikoterapeut, hudobník, učiteľ rytmiky a bubnovania)

“Hudbu vnímam ako hravý nástroj na spoznávanie prirodzených, rytmických, melodických a harmonických pravidiel sveta. V užšom kontexte ako prostriedok cielenej práce pri osobnostnom rozvoji a muzikoterapii.”

Založil hudobnú školu Rytmika, občianské združenie Zvuky cez ruky, kapely La3no Cubano a Drumstas. Pracuje formou kurzov a workshopov Rytmiky pre rôzne cieľové skupiny (verejnosť, školy, firmy) od roku 2003. 

  • Muzikoterapeuticky pracuje alebo pracoval s mentálne znevýhodnenými deťmi a dospelými, s deťmi s poruchou autistického spektra, s deťmi so sluchovým znevýhodnením, s klientami klubu Machovisko (IPéčko), s deťmi so sociálnym znevýhodnením, s utečencami, s telesne znevýhodnenými deťmi a dospelými, s deťmi s diagnózou CDKL 5.

    Vo svojom prístupe využíva v praxi aj techniky improvizácie(G. Orff), drumcircle (Arthur Hull), eurytmie (E. Dalcroze), Sound work (W. Mastnak), rytmiky reči, bodypercussion, voicepercussion, tradičné rytmické vzorce slovenského folkóru, rytmiky Balkánu, Latinskej Ameriky a Západnej Afriky. 

    Vyštudoval odbor Sociálna práca na Univerzite Komenského v Bratislave, má ukončený aj špeciálny komunitný psychodynamický, psychoterapeutický výcvik SUR na Karlovej univerzite v Prahe, dlhodobý muzikoterapeutický výcvik garantovaný Českou muzikoterapeutickou asociáciou (CZMTA), viaceré expresívne a hudobno-pedagogické a terapeutické kurzy vo Francúzsku, Rakúsku, Čechách a na Slovensku.

    Prednáša hudobnú propedeutiku a rytmiku vrámci jediného magisterského štúdia muzikoterapie v Česku a na Slovensku na univerzite v Olomouci.

    Je spoluzakladateľ a momentálne podpredseda slovenskej asociácie muzikoterapie AMTS.

    Dlhé roky spolupracuje s Rehabilitačnou ambulanciou Prof. MUDr. Anton Gúth CSc. st. - Univerzitná nemocnica Bratislava, Nemocnica akademika Dérera - Bratislava Kramáre.

    Je zástupca šéfredaktora časopisu Rehabilitácia a zároveň vedúci vydavateľstva Liečreh, ktoré sa venuje vydávaniu odbornej literatúry v oblasti rehabilitácie a zástupcom riaditeľa v Ambulancii profesora Gútha.

    V rámci ďalšieho vzdelávania študoval bicie nástroje na Bratislavskom Konzervatóriu.

    Medzi jeho učitelov patria: Prof. Dr.Dr. Dr. Dr. Wolfgang Mastnak, PhDr. Matej Lipský PhD. (RCSS Tloskov), Doc. Mgr. Jirka Kantor -  PhD. (Univerzita Olomouc), Prof. Em. MT. Joseph Moreno (Maryville University), Prof. PaedDr Vlado Labath  PhD., PhDr. Ivan Pavlovič PhD., Doc. PhDr. Honza Kožnár PhD. (P.L. Bohnice Praha), Mgr. Jaroslava Zeleiova PhD. (Ústav Hudobnej vedy SAV), PhDr. Elena Amtmanová, Mgr. MgA. Zdeňek Šimanovsky, Bodenseeinstitut - AT: Insuk Lee, Južná Korea, Salzburg Orffschule: Manuela Widmer, Berlin: Karin Schumacher, Ursel Burek, AT- Cornelia Cubasch-König, Peter Cubasch, kurzy TaKeTiNa

boldy.jpg

Mgr. Ján Boldiš

"Hudba je dar, aktívne "muzicírovanie" má harmonický liečivý účinok na telo aj dušu."

Sám prešiel touto skúsenosťou. Keď mal 18 prišiel o mamu, a práve v tomto ťažkom období mu bubnovanie doslova vlialo do žíl stratenú radosť zo života.

Práve v tomto čase stretol Tona Gútha a Romana Kovácsa a v roku 2004 realizovali prvý muzikoterapeutický projekt - bubenícky orchester, v ktorom hrali ľudia s mentálnym postihnutím spolu so zdravou mládežou.

Od roku 2018 sa špecializuje na prácu s deťmi v škôlkach. Cez riekanky, piesne, beat box, rytmizáciu, hru na perkusie či tančeky sa zábavnou formou učíme rozvíjať: rytmické cítenie, leadership, intonáciu, prácu s dynamikou, vzájomný rešpekt, disciplínu, jemnú motoriku, kooperáciu a tvorivosť.

  • V kapele La3no Cubano, ktorú spoluzakladal, pôsobil prvé roky ako perkusionista, a neskôr až do dnešného dňa ako saxofonista. (účasť na prestížnych hudobných podujatiach doma aj v zahraničí: Pohoda, Grape, Bratislavské Jazzové dni, Fusion Festival Lärz DE, Fabrica del Arte - Havana Kuba...)

    Po ukončení štúdia na Pedagogickej Fakulte UK (odbor učiteľstvo, francúzština a nemčina) vyštudoval hru na saxofón na Cirkevnom Konzervatóriu v Bratislave pod vedením elitného jazzmana Mila Suchomela.

    Okrem toho je tatom 2 detí, ktoré ho neustále učia odkrývať geniálne tajomstvá fungovania detskej psychiky :)